Senin, 09 April 2012

9 Mimpi NabiMuhammad SAW

Daripada Abdul Rahman Bin
Samurah ra berkata, Nabi
Muhammad saw bersabda:
"Sesungguhnya aku telah
mengalami mimpi-mimpi yang
menakjubkan pada malam aku
sebelum di Israqkan........"
1. Aku telah melihat seorang
dari umatku telah di datang
oleh malaikatul maut dengan
keadaan yg amat mengerunkan
untuk mengambil
nyawanya,maka malaikat itu
terhalang perbuatannya itu
disebabkan oleh KETAATAN
DAN KEPATUHANNYA KEPADA
KEDUA IBUBAPANYA.
2. Aku melihat seorang dari
umatku telah disediakan azab
kubur yang amat menyiksakan,
diselamatkan oleh berkat
WUDUKNYA YANG SEMPURNA.
3. Aku melihat seorang dari
umatku sedang dikerumuni
oleh syaitan-syaitan dan iblis-
iblis lakhnatullah, maka ia
diselamatkan dengan berkat
ZIKIRNYA YANG TULUS
IKHLAS kepada Allah.
4. Aku melihat bagaimana
umatku diseret dengan rantai
yang diperbuat daripada api
neraka jahanam yang
dimasukkan dari mulut dan
dikeluarkan rantai tersebut ke
duburnya oleh malaikut
Ahzab,tetapi SOLATNYA YANG
KHUSUK DAN TIDAK
MENUNJUK-NUNJUK telah
melepaskannya dari seksaan
itu.
5. Aku melihat umatku ditimpa
dahaga yang amat berat, setiap
kali dia mendatangi satu telaga
di halang dari
meminumnya,ketika itu
datanglah pahala PUASANYA
YANG IKHLAS KEPADA ALLAH
SWT memberi minum hingga ia
merasa puas.
6. Aku melihat umatku cuba
untuk mendekati kumpulan
para nabi yang sedang duduk
berkumpulan-kumpulan, setiap
kali dia datang dia akan diusir,
maka menjelmalah MANDI
JUNUB DENGAN RUKUN YANG
SEMPURNANYA sambil ke
kumpulanku seraya duduk
disebelahku.
7. Aku melihat seorang dari
umatku berada di dalam
keadan gelap gelita di
sekelilingnya, sedangkan dia
sendiri di dalam keadaan
binggung, maka datanglah
pahala HAJI DAN UMRAHNYA
YANG IKHLAS KEPADA ALLAH
SWT lalu mengeluarkannya
dari kegelapan kepada tempat
yang terang-benderang.
8. Aku melihat umatku cuba
berbicara dengan golongan
orang mukmin tetapi mereka
tidak pun membalas
bicaranya,maka menjelmalah
SIFAT SILATURRAHIMNYA
DAN TIDAK SUKA BERMUSUH-
MUSUHAN SESAMA UMATKU
lalu menyeru kepada mereka
agar menyambut bicaranya,lalu
berbicara mereka dengannya.
9. Aku melihat umatku sedang
menepis-nepis percikan api ke
mukanya, maka segeralah
menjelma pahala SEDEKAHNYA
YANG IKHLAS KERANA ALLAH
SWT lalu menabir muka dan
kepalanya dari bahaya api
tersebut.
BERSABDA RASULULLAH SAW:
"SAMPAIKANLAH PESANANKU
KEPADA UMATKU
YANG LAIN WALAUPUN
DENGAN SEPOTONG AYAT"
"Jika ALLAH SWT
memakbulkan doamu, maka
Allah meneguhkan
kepercayaan mu kepadaNya",
"Jika ALLAH SWT
menangguhkan doamu, maka
ALLAH menguji kesabaranmu",
Jika ALLAH SWT TIDAK
MEMAKBULKAN doamu, maka
ALLAH telah merancang
sesuatu yang lebih baik
buatmu".

Tidak ada komentar:

Posting Komentar